Galoppfattningar och byten

Jag har sagt det förr men jag måste säga det igen, hon är såå fin! Var tveksam först om jag skulle rida eller inte då hon förmodligen har trampat sig med broddarna på benet och blivit lite svullen. Men eftersom hon varken hade någon feber eller var halt ville jag känna om hon kändes som vanligt, vilket hon gjorde. Hur pigg och glad som helst! Blev som jag tänkte, att öva galoppfattningar. Börjar förstå mig på henne lite där nu. På böjt spår i vänster är det jätte svårt att få till just vänster galopp då hon skjuter ut rumpan till höger. Alltså får jag för det mesta höger galopp i vänstervarvet varav hon byter efter ett par galoppsprång till vänster. På rakt spår däremot är det lika lätt att fatta vänster galopp som höger, just av den anledningen att hon är rak och inte har rumpan eller bogarna någon annan stans. Övade även lite på byten. Kanske lite överkurs, men hon förstår och tycker det är kul så ser ingen anledningen till att inte göra ett par byten då det inte alls blir någon konflikt utav det.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback