Hej juverinflammation

Upp som en sol och ner som en pannkaka. Såklart allting händer just mig. Två år snart av ständig otur, när ska det släppa?! Det var i alla fall tur att det var jag som gav hästarna lunchen idag för annars kanske jag hade upptäckt att Sessan hade juverinflammation alldeles för sent. Hon stod bara i hagen och skrapade och var inte alls intresserad av maten. När jag sedan kollar över henne ser och känner jag att juvret är stort och spänd. Tog febern och tempen låg på 39,4, hennes normaltemperatur är 37,8. Blev alltså att ringa veterinären så nu ska hon ha penicillin och finadyne i 5 dagar. Som högst var temperaturen uppe på 40,4 grader, men nu när jag var där nyss hade den sjunkigt till 38,5. Jag måste ha upptäckt det väldigt tidigt då temperaturen fortfarande höll på att stiga, vilket är positivt då det lättare ger med sig ju tidigare man upptäcker det. Men så mycket som vi gått igenom ska vi nog klara detta också!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback